ZÁPIS DO 1. TŘÍD ___________________________________________
SEZNAM PŘIJATÝCH ŽÁKŮ K ZÁKLADNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2024/2025
Všichni žáci, kteří podali prostřednictvím svých zákonných zástupců žádost o přijetí k základnímu vzdělávání byli z rohodnutí ředitelky základní školy, jejíž činnost vykonává Základní škola, Sobotka, okres Jičín přijati k základnímu vzdělávání v naší škole.
Rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání obdrží zákonní zástupci dítěte na informativní schůzce v úterý 4. června 2024 v 16 hod.
1. Organizace zápisu
1.1 Termín zápisu
Zápis do 1. tříd se koná v souladu s § 36 odst. 4, zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, v době od 1. dubna do 30. dubna kalendářního roku, v němž má dítě zahájit povinnou školní docházku. Na naší škole proběhne zápis do 1. tříd:
- 9. dubna 2024 od 14:00 hod. do 17:00 hod.
- 10. dubna 2024 od 14:00 hod. do 16:00 hod.
K zápisu do ZŠ mohou podat přihlášku také cizinci s vízem za účelem strpění pobytu na území ČR podle § 33 odst. 1 písm. a) zákona o pobytu cizinců na území ČR („uprchlíci“) s místem pobytu ve spádové oblasti.
1.2 Místo zápisu:
Zápis se koná v přízemí hlavní budovy školy.
1.3 Potřebné dokumenty:
Dokumenty potřebné k přijetí do 1. třídy bez odkladu povinné školní docházky
- žádost o přijetí k základnímu vzdělávání soubor doc (word) soubor PDF
- občanský průkaz zákonného zástupce
- kopii rodného listu dítěte (s dokumentem bude nakládáno v souladu s platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů, tj. po provedení kontroly bude skartován)
- u pěstounů apod. doklad o svěření dítěte do péče
- v případě cizinců kopie dokladu o dlouhodobém nebo trvalém pobytu v ČR a na jaké adrese
- rozhodnutí o odkladu školní docházky, pokud bylo v minulém roce vydáno v jiné než naší škole
Dokumenty potřebné k přijetí do 1. třídy s odkladem povinné školní docházky
- žádost o přijetí k základnímu vzdělávání soubor doc (word) soubor PDF
- žádost o odklad povinné školní docházky soubor doc (word) soubor PDF
- občanský průkaz zákonného zástupce
- kopii rodného listu dítěte (s dokumentem bude nakládáno v souladu s platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů, tj. po provedení kontroly bude skartován)
- kopie doporučení poradenského zařízení (PPP nebo SPC) k odkladu povinné školní docházky (pokud již bylo vydáno)
- kopie doporučení lékaře nebo klinického psychologa k odkladu povinné školní docházky (pokud již bylo vydáno)
Tyto dokumenty budou sloužit k ověření náležitostí požadovaných správním řádem.
1.4 Plnění povinnosti školní docházky
K zápisu do prvního ročníku pro školní rok 2024/2025 se dostaví děti, které dovrší šestý rok věku nejpozději do 31. 8. 2024, tzn. děti narozené od 1. 9. 2017 do 31. 8. 2018 a dále děti, kterým byl při zápisu v loňském roce povolen odklad povinné školní docházky o jeden rok.
1.5 Předčasný nástup k plnění školní docházky
Dítě, které dosáhne šestého roku věku v době od září do konce června příslušného roku, může být přijato k plnění povinné školní docházky již v tomto školním roce, je-li přiměřeně tělesně i duševně vyspělé a požádá-li o to jeho zákonný zástupce. Podmínkou přijetí dítěte narozeného v období od září do konce prosince k plnění povinné školní docházky je také doporučující vyjádření školského poradenského zařízení, podmínkou přijetí dítěte narozeného od ledna do konce června doporučující vyjádření školského poradenského zařízení a odborného lékaře, kterou k žádosti přiloží zákonný zástupce v době konání zápisu do 1. tříd.
1.6 Odklad školní docházky
Není-li dítě tělesně nebo duševně přiměřeně vyspělé, lze odložit začátek povinné školní docházky o jeden školní rok. Podle § 37 odst. 1 školského zákona odloží ředitelka školy začátek povinné školní docházky o jeden školní rok na základě:
1) písemné žádosti zákonného zástupce dítěte podané v době zápisu dítěte k povinné školní docházce a
2) doporučujícího posouzení příslušného školského poradenského zařízení a
3) doporučujícího posouzení odborného lékaře nebo klinického psychologa.
Rodiče, kteří zvažují u svého dítěte odklad povinné školní docházky, si zajistí s předstihem vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně. Do PPP v Jičíně se mohou k posouzení školní zralosti objednat osobně, telefonicky, e-mailem či poštou.
PPP Jičín, 17. listopadu 861, 506 01 Jičín
telefon: 493 533 505, 733 544 134, e-mail: info@pppjicin.cz
2. Počet žáků, které je možné přijmout
Ve školním roce 2024/2025 budou otevřeny 2 třídy, každá nejvýše s 28 žáky, tzn. celkem 56 žáků.
V případě přijetí žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními třetího až pátého stupně, popřípadě žáků dle §16 odst. 9, bude počet přijímaných žáků snížen v souladu s právními předpisy.
3. Kritéria pro přijímání žáků
- dítě s odkladem a trvalým pobytem v Sobotce
- dítě s trvalým pobytem v Sobotce
- dítě s odkladem a trvalým pobytem ve spádové obci
- dítě s trvalým pobytem ve spádové obci
- dítě, které nepatří do spádové oblasti základní školy
- dítě narozené po 1. 9. 2018
Při rovnosti pořadí rozhodne ředitelka školy na základě transparentního losování za přítomnosti zákonných zástupců.
4. Popis formální části zápisu
V průběhu formální části zápisu předá nebo vyplní zákonný zástupce dítěte žádost o přijetí k základnímu vzdělávání, případně i žádost o odklad povinné školní docházky.
Každé žádosti bude přiděleno registrační číslo, jehož prostřednictvím budou zákonní zástupci informováni o přijetí nebo nepřijetí k základnímu vzdělávání do 30 dnů, tj. 7. května 2024. Tyto informace budou zveřejněny na webových stránkách školy (www.zssobotka.cz) a ve vývěsce před hlavním vchodem do základní školy.
5. Popis motivační části zápisu
Se souhlasem zákonného zástupce proběhne rozhovor s uchazečem, hra, připravené cílené aktivity zaměřené na zhodnocení určitých dovedností dítěte, prohlídka školy. Doba motivační části zápisu je 20 - 30 min. Zákonní zástupci se mohou osobně účastnit motivační části zápisu do 1. tříd.
6. Ostatní informace
Podle § 3a odst. 6 vyhlášky o základním vzdělávání budou zákonní zástupci prokazatelným způsobem informováni, jak mohou do doby zahájení povinné školní docházky pomoci dítěti v jeho dalším rozvoji (podepsáním "Desatera pro rodiče"). Desatero pro rodiče si můžete přečíst po rozkliknutí následujícího odkazu:
7. Způsoby předání rozhodnutí
- rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání se nezasílá, bude předáno na informativní schůzce rodičů budoucích prvňáčků
- rozhodnutí o nepřijetí k základnímu vzdělávání bude doručeno doporučeně poštou
- rozhodnutí o přijetí s odkladem povinné školní docházky se nezasílá a bude ode dne 7. května 2024 připravené k vyzvednutí v kanceláři školy.
O přijetí či nepřijetí k základnímu vzdělávání rozhoduje ředitelka školy podle zveřejněných kritérií. Na základě zákona č. 500/2004 Sb. Správní řád, § 36 odst. 3, mají účastníci obecně právo vyjádřit se před vydáním rozhodnutí ve věci k podkladům rozhodnutí. To bude možné v pondělí 29. dubna 2024 v době od 7:00 do 13:30 hod. v kanceláři hospodáře školy.
Mgr. Jana Knapová, ředitelka školy